مزایای استفاده از عایق الاستومری در موتور خانه ها

عایق الاستومری موتور خانه فراعایق21

لطفا برای مشاهده محصولات بر روی لینک محصولات کلیک نمایید.
و برای گرفتن قیمت با شماره  09128001264 , 22854828-021 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

 

بهتر است بدانید از اینگونه مواد در لوله های آب گرم و گرمایش نیز استفاده می شود. عایق های الاستومری گرچه در مقایسه با پشم سنگ و یا پشم شیشه گران تر هستند اما ما به دلیل غنی بودن از پوشش مضاعف برای کاربرد های دمایی کم بسیار مقرون به صرفه می باشند و همچنین پایداری بسیار زیادی دارند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از عایق الاستومری به جای عایق های سنتی این است که سریعترین راه برای عایق کردن سیستم های لوله کشی را به وجود می آورد. یعنی در کوتاه ترین زمان عایق کاری انجام می شود. این سیر تکامل علایق ها دارای ضریب انتقال حرارت بسیار کمی می باشد و برای محیط هایی که فضای کوچکی داشته باشند بسیار مناسب هستند.

مزایای عایقکاری موتورخانه

یکی از مزایای عایقکاری موتورخانه ها این است که موجب می شود صداهای مزاحم دستگاه ها از بین برود و کیفیت عملکرد آنها را نیز بیشتر می کند.

استفاده از عایقکاری صوتی و حرارتی برای موتورخانه ها موجب می شود که مقاومت و استحکام نیز بسیار بهتر شود.

ولی در زمان انجام عایق بندی موتور خانه با عایق الاستومری بهتر است به نوع مواد به کار رفته ی آن نیز توجه کنید. زیرا هر مورد از مواد عایق الاستومری باید با توجه به پیرامون و نوع فضای موتور خانه استفاده شود.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با بهترین نوع عایق برای عایق کاری موتور خانه ها آشنا کنیم و همین طور به محاسبه ی چگونگی انجام عایق کاری موتور خانه و مزایای آن و همین طور نکات مربوط به آن بپردازیم.

به طور کلی بهتر است بدانید که به دلیل تاثیر به کارگیری نوع مواد به کار رفته در هزینه های عایق کاری موتور خانه ها، به تبع استفاده از پشم شیشه قیمت بسیار کمتری در مقایسه با عایق الاستومری دارد.

ولی معیار قیمت این مواد موجود در عایق بندی موتو خانه ها با در نظر گرفتن ضخامت لوله ها باید برآورد شود.  علاوه بر این موارد هزینه های دیگری که وجود دارد مربوط به تعمیرات و روان سوخت انجام فعالیت می باشد. همین طور بایستی هزینه های مربوط به تعمیر کار و هزینه های ایاب ذهاب را نیز در انجام این فعالیت در نظر گرفت.

آموزش عایق بندی موتورخانه

نکات مختلفی در یادگیری عایق کاری موتوخانه ها وجود دارد. در حقیقت هدف از عایق کاری های این است که در لوله های گرم موجب کاهش هزینه ی سوخت مصرفی و در لوله های سرد موجب جلوگیری از یخ زدگی در آن ها شود. بنابراین دقت داشته باشید که در موتور خانه ها نیز برای لوله هایی که مزایای مختلفی دارند، می بایست مواد و متریال مناسب با همان لوله برای عایق کاری استفاده شود.

عایق کاری موتور خانه بر اساس استاندارهای لازم و نکات مهم در آن به صورت زیر می باشد:

ابتدا باید بایستی قطر لوله های موجود را اندازه گیری کرد.

سپس بعد از مشخص شدن اندازه ها بایستی به برش عایق ها پرداخت.

در این مرحله عایق را با سیم مفتولی که قابلیت انعطاف دارد، دور لوله ها می پیچید.

به دور عایق نیز باید مقوا بگذارید و به همان صورت آن را بچسبانید. بهتر است بدانید که از مقوا برای فرمگیری لوله و صاف بودن آن استفاده می شود.

سپس پلاستیک را برای جلوگیری از مرطوب شدن ممقوا به دور لوله می پیچید.

پس از لایه ی پلاستیک، باید پارچه را به دور لوله بپیچانید. بهتر است توجه داشته باشید که در موارد قبل که می بایست متریال به اندازه لوله برش می خورد؛ پارچه ها را باید پنج سانتی متر بیشتر از اندازه لوله ها برش دهید.

بعد از این کار ها مل را در کاسه آب میریزید و تقریبا 10 ساعتت صبر کنید تا مرطوب شود.

بسپس چیزی حدود 1/6 چسب چوب را به کاسه مل اضاف کنید و باهم مخلوط کنید.

و در آخر پارچه به مل آغشته کنید و بر روی لوله ها و مخازن بکشید.

 

مقالات مرتبط

error: این محتوا حق کپی رایت دارد